lördag 13 augusti 2011

Inspirationsresan går norrut

Nu var det återigen dags att lämna storstadens stress och bege sig mot rofylldheten i den svenska fjällvärlden.

Detta är min

INSPIRATIONSRESA 2011


Min resa detta år går till Funäsfjällen, precis som den gjorde 2009. Jag ska till Fjällnäs och den orörda vildmarken. Här startade Jonas Åslund 1882 Sveriges första högfjällshotell. Den svenska, norska och brittiska aristokratin möttes här för att uppleva Fjällnäs unika och magnifika natur. Här finns källan till stillheten, till enkelheten och till den naturliga skönheten och har blivit min fristad vad gäller avslappning och kreativitet.

Under inspirationsresan 2009 skapade jag konstutställningen "Swedish animals" där jag tolkade de svenska djuren lo, varg, ren och björn.(se bilder nedan). 2011 års utställning kommer gå under namnet " Swedish nature" där det blir naturen som kommer tolkas på ett modernt sett.


Bilder från utställning "Swedish animals".

Konstverk Björn

Konstverk Lo
Konstverket Ren

Konstverket Varg

Läs "dagboken" från min inspirationsresa 2009...


Förutom konstverken hoppas jag även fylla på idélådan med nya fina möbler och inredningar.

Resan kan ni följa här på min blogg. Inspirerande bilder, tankar, ideer och mycket mer.
Välkommen att följa mina fotsteg ut på kalfjället!
(
Ska försöka att lämna något litet material här varje dag...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar